Retour au site JMax-Hardware
01 Juin 2009 à 19:50:14 *
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Nouvelles: PRE-CG de Core i7 et Xeon D0 en cours : Voir le topic.
 
   Accueil   Aide Rechercher Calendrier Identifiez-vous Inscrivez-vous  
Pages: 1 ... 7 8 9 [10]
  Imprimer  
Auteur Fil de discussion: [Topic Unique] Les SAV des mag VPC (Contact, d�lais etc ...)  (Lu 8793 fois)
Meteorik
JMH Reaper
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 14915


Je viens te d�livrer...


Voir le profil WWW
« Répondre #135 le: 28 Mars 2009 à 19:30:57 »

quelqu'un a d�j� eu � faire avec Seagate ? Comment �a se passe ? Quel d�lai environ ?

merci 
Journalisée

vitriol_drinker
JMH Gold Member
*******
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2663



Voir le profil
« Répondre #136 le: 28 Mars 2009 à 20:00:57 »

Je vais y avoir � faire d'ici peu, je te dirais (d�s que je re�ois mon 750 je renvoie mon 120 ide)
Journalisée


Meteorik
JMH Reaper
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 14915


Je viens te d�livrer...


Voir le profil WWW
« Répondre #137 le: 28 Mars 2009 à 20:48:14 »

en fait, j'ai fait une demande de RMA et voici le mail que j'ai eu en retour :

Citation
Order Confirmation
Your Seagate Order Number is ###########. You will need your order number to check the status of your order at a later time.

The above order number has been issued for the return of the defective product listed below only. Do not use this number to send non-defective product without prior written Seagate approval. Without prior approval, Seagate may consider the use of this order number to return non-defective product as fraud.




Shipping, Billing, and Shipping Method
Shipping Address Billing Address Shipping Method

### Mon adresse ###

France      Return Shipping Method:
Standard Shipping: 3-7 days
 


Return Product Mailing Location
UPS SCS Paris
UPS SCS France SAS
Dossier SEAGATE
ZA des Guepelles
Batiment A
ST WITZ
-,  95470
France 


Return Product  Model # /
Part # Serial # Service/Upgrade Options Price
Seagate BARRACUDA drive
7200-RPM S ATA
500 GB  ST3500630AS /
n� s�rie #############"  $0.00



* The Advance Replacement Option is a premium service option that is designed to minimize the amount of downtime when seeking service under warranty. We will ship you an advance replacement product via 2 day delivery service and include a prepaid return shipping label to return the non-conforming product back to Seagate.

The service fee for this premium service option is $0.00 USD plus applicable taxes. We accept Visa or MasterCard for payment of the Advance Replacement Option service fee.

We will automatically charge the Asset Recovery Fee plus tax if applicable to your credit/debit card if we do not receive your non-conforming product within 25 days of order creation.




** Asset Recovery Fee: Seagate will automatically charge the Asset Recovery Fee plus applicable taxes to your credit/debit card if we do not receive your non-conforming product within 25 days of order creation.






Shipping Instructions:

Applies to both internal and external drives.

1.  Remove all accessories and/or spare parts. Ship the DRIVE ONLY. Seagate is not responsible for accessories; they cannot be returned. Some examples of accessories are:
- Adapters
- Cables
- Cases
- Controller cards
- Face-plates
- Literature
- Manuals
- Mounting brackets
- Power Supply
- Side rails
- Software

2.  Use original packaging when possible, such as packaging sent with Advanced Replacement Order:
- Enclose each drive in an ESD (electrostatic discharge) bag or in an anti-static plastic shell (SeaShell).
- Secure each unit in 2 inch-thick foam rubber in a corrugated box. Do not use peanuts, bubble wrap or newspaper. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.
- Print the order number on the outside of each box.
- For more information on how to pack your unit, please view: http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf
- For more information concerning packaging suppliers, please view: http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/packing_&_shipping_instructions/Packaging_Information

3.  Ship to the Seagate address printed below via the carrier of your choice. Seagate will not be responsible for shipments for which the carrier cannot provide proof of delivery.

- You must pay shipping charges when sending packages to Seagate.
- No collect shipments will be accepted
- Shipments arriving at Seagate with charges due are subject to being returned unrepaired with all charges, including return expenses, due and payable by the originator.

4.  For European customers, A T1 document must accompany the shipment if applicable (notify your agent).

5.  Seagate is not responsible for loss or damage during shipment. We suggest that you purchase freight insurance for your shipments.

6.  Any required data recovery service must be completed BEFORE shipping the drive(s) to Seagate for replacement. Data recovery is not covered under the Seagate limited consumer warranty and is not part of the repair and exchange process. If you would like data recovery performed on your drive it is available from Seagate as a separate service for an additional charge. Please see: http://services.seagate.com/ for additional information on Seagate's data recovery service.

7.  Do not enclose any personal notes within your parcel. They will not reach the warranty support department.


PRODUCT MUST BE SHIPPED TO:

(Cut on dotted lines for shipping label if desired. This is a shipping label only and NOT postage.)

���������������������������������������
Order Number#: ##########
UPS SCS Paris
UPS SCS France SAS
Dossier SEAGATE
ZA des Guepelles
Batiment A
ST WITZ
-,  95470
France
��������������������������������������� 


YOU CAN TRACK THE STATUS OF THIS ORDER ONLINE AT: https://store.seagate.com/webapp/wcs/stores/servlet/SgOrderSearch?storeId=11001&langId=-1&order_num=1001667911&[email protected]&searchType=searchGuest



Seagate Return Policy
Your original drive will NOT be returned. Any data on the drive will be lost. The replacement drive will be low-level formatted. If you need the data on the drive and do not have a backup copy, you may want to consider data recovery services before shipping the drive to Seagate for replacement. Please see: http://services.seagate.com/ for additional information on Seagate�s data recovery service.

If stock is not available, Seagate will replace your drive with an equivalent or higher-capacity model that meets or exceeds the specifications of your defective drive. If your defective drive is part of a mirrored or RAID system, please contact your Seagate Customer Service Center BEFORE returning the drive to Seagate. For Seagate contact information please visit http://www.seagate.com/contact/index.html.

The warranty is void if:
The SeaShield cover or top cover, or any seal or label is removed or damaged
If the drive is improperly packaged
If the drive experiences shock in excess of its G rating.

You can get more information about proper packaging at www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf.

Replacement products are factory-repaired units.

Replacements carry the greater of: original warranty balance or 90 days.

Delivery is during normal business hours to the address you provided.

You (or proxy) must SIGN the delivery document at the time of delivery.

Replacements will NOT be left without proper acceptance by signature.


Please review your order and read the Shipping Instructions and Seagate Return Policy above. Please also review the E-commerce Terms available at http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/ecommerce-terms . If there are any errors in the order, or if you do not accept the Shipping Instructions, Seagate Return Policy and the E-Commerce Terms, please find our contact information on http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/ appropriate for your region to cancel your order. If we do not hear from you within 4 hours of your initial placement of the order, you will be deemed to have accepted the Shipping Instructions, Seagate Return Policy and the E-Commerce Terms. Also, if you made a purchase, please note our refund policy for all products or services purchased from Seagate.com available at http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/refund-policy . However, no refunds are available for advanced replacement or premium shipping.

Please see Seagate's limited consumer warranty statement at: http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/warranty_statements/ for further warranty information. 

If you need further assistance, please contact us at: http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/



Je comprends pas. Il me semble que je dois attendre la confirmation avant de leur envoyer. C'est �a ? ou alors ils attendent que je l'envoie maintenant ?
Journalisée

bapt
JMH Silver Member
******
Hors ligne Hors ligne

Messages: 1792



Voir le profil
« Répondre #138 le: 31 Mars 2009 à 01:21:45 »

de ce que j'ai vu sur HFR, faut l'envoyer via UPS a une adresse sur Paris ou alentours et eux le renvoie a Saegate et �a prends env 1 semaine au total (nouveau HDD chez toi)

va faire un tour sur le topic sinon pour en �tre vraiment sur ^^
Journalisée

Asus Rampage II Extreme - I920 D0 - Corsair Dominator GT 3*1Go 2000 7-8-7-20 - XFX 9800GTX+ - Intel X25-E 32Go -  Seagate 7200.11 32Mo 500Go - Seasonic M12-600W
Greg22
JMH Silver Member
******
Hors ligne Hors ligne

Messages: 1595


Japan Car Addicted


Voir le profil
« Répondre #139 le: 01 Avril 2009 à 02:04:32 »

C'est � peu de chose pr�s la m�me chose pour Western Digital T'envoies le DD � tes frais via un transporteur (UPS, ...) � l'adresse indiqu�e (que tu peux imprimer et coller sur ton colis dans le cas de WD), eux le re�oivent quelques jours plus tard et ils te font un �change standard (� leurs frais).


Je ferai un feedback concernant WD quand je me serai d�cid� � envoyer mes 2 DD HS ....
Journalisée

Meteorik
JMH Reaper
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 14915


Je viens te d�livrer...


Voir le profil WWW
« Répondre #140 le: 01 Avril 2009 à 11:43:37 »

quelqu'un peut m'aider pour mon mail en question ?
Journalisée

marmott
JMH Writer
*****
En ligne En ligne

Messages: 7979



Voir le profil
« Répondre #141 le: 01 Avril 2009 à 11:48:25 »

j'ai pas tout compris mais ils disent de ne pas utiliser ce n� pour des produit non d�fectueux, le tien l'�tant je pense que tu peux y aller.
Journalisée

Meteorik
JMH Reaper
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 14915


Je viens te d�livrer...


Voir le profil WWW
« Répondre #142 le: 01 Avril 2009 à 11:52:48 »

ok merci
Journalisée

nulare
JMH Member
**
Hors ligne Hors ligne

Messages: 29



Voir le profil
« Répondre #143 le: 04 Mai 2009 à 02:18:44 »

je rajoute ma petite graine avec des sources perso

hitachi => simple et rapide

demande de rma instantan�e apres envoi il faut compter environs une semaines pour un neuf (tester 3 ou 4 fois chez eux, je fait pas attention a mes dd et il tombe souvent)

samsung => me rappel plus pour la demande de rma mais rapide pour l'envoi d'ub beuf

surcouf (magasin)=> une carte graphique hs 1 mois et demi apres retour par une neuve le mec c'est pas casser les coui... sur le pourquoi du comment j'arrive elle marche plus ok voila votre bon

le meilleur pour la fin dfi

passer votre chemin ma carte pour mon pc h24 refuse de booter du jour au lendemain pas un gros oc (e8400 @1,4v / 2,2v a la ddr2) apres envoi c'est de ma faute j'au cramer une piste a l'interieur du pcb ect la carte ne sera pas pris en garantie un x38 t2r a la poubelle
Journalisée
Meteorik
JMH Reaper
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 14915


Je viens te d�livrer...


Voir le profil WWW
« Répondre #144 le: 14 Mai 2009 à 23:20:52 »

Seagate : SAV nickel !

- R�cup du RMA imm�diat sur leur site
- Envoi du disque � mes frais mais � une adresse d'UPS � Paris (en fait, UPS se charge ensuite d'envoyer aux US)
- Retour d'un disque neuf de remplacement sous une quinzaine de jour par DHL
Journalisée

vitriol_drinker
JMH Gold Member
*******
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2663



Voir le profil
« Répondre #145 le: 15 Mai 2009 à 00:06:15 »

C'est � peu de chose pr�s la m�me chose pour Western Digital T'envoies le DD � tes frais via un transporteur (UPS, ...) � l'adresse indiqu�e (que tu peux imprimer et coller sur ton colis dans le cas de WD), eux le re�oivent quelques jours plus tard et ils te font un �change standard (� leurs frais).


Je ferai un feedback concernant WD quand je me serai d�cid� � envoyer mes 2 DD HS ....
Je l'ai fait 3fois chez WD : tu attends le rma, tu send par poste le hdd, tu attends 2sem/1mois parfois, puis tu re�ois du neuf a la maison
Journalisée


jmax_oc
JMH Administrator
*****
En ligne En ligne

Messages: 18577


XTrem RAM Clocker


Voir le profil WWW
« Répondre #146 le: 15 Mai 2009 à 06:48:25 »

C'est � peu de chose pr�s la m�me chose pour Western Digital T'envoies le DD � tes frais via un transporteur (UPS, ...) � l'adresse indiqu�e (que tu peux imprimer et coller sur ton colis dans le cas de WD), eux le re�oivent quelques jours plus tard et ils te font un �change standard (� leurs frais).


Je ferai un feedback concernant WD quand je me serai d�cid� � envoyer mes 2 DD HS ....
Je l'ai fait 3fois chez WD : tu attends le rma, tu send par poste le hdd, tu attends 2sem/1mois parfois, puis tu re�ois du neuf a la maison
La facture est-elle demand�e ?
Journalisée

BDD Overclocking DDR 2 - BDD Puces DDR2 - BDD Overclocking Core 2 Duo
WR RAM CAS 2 : 337MHZ - WR E6550 (4704MHz) et FSB X38 (672MHz)


La Terre offre suffisamment de ressources pour les besoins de tous mais pas assez pour la cupidit� de chacun
vitriol_drinker
JMH Gold Member
*******
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2663



Voir le profil
« Répondre #147 le: 15 Mai 2009 à 09:25:22 »

Non, par contre si la garantie est expir�e sur le site mais que c'est pas cens� l'�tre selon la date de la facture, tu peux la leur scanner pour mettre a jour la date de fin de garantie par rapport a la date d'achat
Journalisée


Pages: 1 ... 7 8 9 [10]
  Imprimer  
 
Aller à:  

Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
wow-annexe.fr  actualité informatique  WebAnalytics
  PUB